Εξελίξεις για το Μετρό στην Καισαριανή

Εξελίξεις για το Μετρό στην Καισαριανή

  • Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2018

Εξελίξεις έχουμε στην Καισαριανή όπου, όπως φαίνεται, γίνεται δεκτό το αίτημα του δήμου για μεταφορά του σταθμού Νήαρ Ηστ από το κέντρο της πόλης σε χώρο πλησίον της Πανεπιστημιούπολης Ζωγράφου.

O δήμος ζητούσε την απομάκρυνση του σταθμού Νήαρ Ηστ από το κέντρο της πόλης (πλησίον του γηπέδου της Νήαρ Ηστ) ώστε να μην προκληθεί κυκλοφοριακή επιβάρυνση και να μη χαθούν θέσεις στάθμευσης κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Η θέση που προτάθηκε για τη μεταφορά του είναι πλησίον της Πανεπιστημιούπολης σε χώρο που σύμφωνα με την Αττικό Μετρό θα κατασκευαστεί φρέαρ εξαερισμού.Το Δημοτικό Συμβούλιο υπερψήφισε τη μεταφορά του σταθμού, ενώ η αντιπολίτευση του δήμου ζήτησε να γίνει δημοψήφισμα ώστε οι δημότες να αποφασίσουν που θέλουν να κατασκευαστεί ο σταθμός.

Στον παρακάτω χάρτη της γραμμής 4 από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος του ΕΣΠΑ «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον Και Αειφόρος Ανάπτυξη» απεικονίζονται οι δύο παραπάνω αλλαγές. Ο νέος σταθμός με την προσωρινή ονομασία Ελικώνος (άλλα πιθανά ονόματα «Πάρνηθος», «Αγία Γλυκερία», «Αλεπότρυπα», «¶νω Κυψέλη») φαίνεται πως βρίσκεται στη διασταύρωση Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος ή πλησίον.

 

Οι εξελίξεις σχετικά με τη γραμμή 4 του Μετρό επιβεβαιώθηκαν από το διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Θ. Παπαδόπουλο ο οποίος μίλησε πρόσφατα σε ημερίδα του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Αθήνας με θέμα τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Η προσθήκη του σταθμού «Ελικώνος» αποτελεί νίκη για τους κατοίκους της Κυψέλης οι οποίοι εξ αρχής ζητούσαν την κατασκευή του, αφού η απόσταση μεταξύ των σταθμών Γαλάτσι και Κυψέλη θα είναι μεγαλύτερη του ενάμιση χιλιομέτρου με τη γραμμή να διέρχεται από μία εκ των πλέον πυκνοκατοικημένων περιοχών της Αθήνας.

Η Αττικό Μετρό είχε δικαιολογήσει την μεγάλη απόσταση με το επιχείρημα πως δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος μεταξύ των δύο σταθμών. Οι κάτοικοι είχαν υποδείξει ως προτεινόμενη θέση τη διασταύρωση Πάρνηθος και Αγίας Γλυκερίας πλησίον του λόφου Ελικώνος. Η Αττικό Μετρό αμφισβήτησε την κατασκευαστική εφικτότητα του σταθμού στο σημείο αυτό, καθώς ο σταθμός θα έπρεπε να κατασκευαστεί σε βάθος 50 μέτρων, λόγω του υπεδάφους της περιοχής (ύψωμα)


Τον περασμένο Φεβρουάριο, η Αττικό Μετρό απάντησε για μία ακόμα φορά πως η κατασκευή του σταθμού δεν είναι δυνατό να εξεταστεί στην παρούσα φάση καθώς είναι αργά και κάτι τέτοιο θα προκαλούσε καθυστέρηση στην εξέλιξη του διαγωνισμού.

Αυτό που μεσολάβησε από τότε είναι η παρέμβαση του Περιφερειακού Συμβουλίου τον περασμένο Οκτώβριο. Μετά από εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη κ. Αναγνωστόπουλου κατά τη διάρκεια συζήτησης για την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη Γραμμή 4, το σώμα ζήτησε να εξεταστεί θετικά τόσο το αίτημα των κατοίκων της Κυψέλης για την προσθήκη ενός σταθμού, όσο και το αίτημα του Δήμου Καισαριανής για τη μετακίνηση του σταθμού Νήαρ Ηστ.

Αντίστοιχα, ο σταθμός Νήαρ Ηστ στην Καισαριανή έχει αντικατασταθεί από έναν άλλο με την ονομασία Πανεπιστημιούπολη  ο οποίος βρίσκεται στη θέση του ομώνυμου φρέατος, στα όρια του χώρου της Πανεπιστημιούπολης και με είσοδο για την Καισαριανή στο ύψος της συμβολής των οδών Ανατολικής Θράκης και Ομηρείου.

Η τελική επιβεβαίωση για τη θέση όλων των σταθμών της γραμμής θα έρθει με την προκήρυξη της β’ φάσης του διαγωνισμού τον επόμενο Φεβρουάριο. Εκτός απροόπτου, δεσμευτικές προσφορές αναμένεται να καταθέσουν και οι τέσσερις κοινοπραξίες που επιλέχθηκαν από την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης τον περασμένο Αύγουστο.

Νωρίτερα, μέσα στον Ιανουάριο, αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις πρόδρομες εργασίες για την κατασκευή της γραμμής. Δηλαδή, τις παρακάμψεις των δικτύων κοινής ωφέλειας και τις αρχαιολογικές εργασίες στις περιοχές σταθμών και φρεάτων που θα ξεκινήσουν (και θα πρέπει να τελειώσουν) πριν την έναρξη των κυρίως έργων.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, η κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 θα έχει προϋπολογισμό 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ (1.450.000.000 σύμφωνα με τα έγγραφα του διαγωνισμού) και θα είναι το «μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ευρώπη σήμερα». Το 25%-30% προβλέπεται ότι θα προέλθει από το ΕΣΠΑ 2014-2020, ενώ το υπόλοιπο 70%-75% από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ο διαγωνισμός αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2018 ενώ τα έργα να ξεκινήσουν στις αρχές του 2019. Αν βέβαια δεν υπάρξουν καθυστερήσεις που είναι σχεδόν δεδομένες ακόμα και για μικρότερα έργα.

Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 (¶λσος Βεΐκου – Γουδή), με 15 πλέον σταθμούς και μήκος 13 περίπου χιλιομέτρων, αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 επιβάτες. Θα είναι η πρώτη γραμμή του Μετρό της Αθήνας με συρμούς χωρίς οδηγό και θύρες στις αποβάθρες των σταθμών. Η δυνητική χρονοαπόσταση των συρμών θα είναι τα 90 δευτερόλεπτα, ωστόσο τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της γραμμής, οι συρμοί θα διέρχονται το λιγότερο ανά 4 λεπτά.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η γραμμή θα κατασκευαστεί σε 8 χρόνια. Εφόσον δηλαδή δεν υπάρξει καθυστέρηση, θα παραδοθεί το νωρίτερο το 2027.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ (όπως ανακοινώθηκε από το Δήμο Καισαριανής στις 11 Απριλίου 2017)

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα τη διέλευση του ΜΕΤΡΟ από την Καισαριανή

Με το πολύ σοβαρό θέμα της διέλευσης του ΜΕΤΡΟ από την Καισαριανή ασχολήθηκε χθες το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης σε ανοιχτή του συνεδρίαση, παρουσία φορέων και κατοίκων της Καισαριανής.

Καλεσμένοι στη Συνεδρίαση ήταν ο Νικόλαος Μπούσουλας, Διευθυντής Στρατηγικής Ανάπτυξης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και ο Θεόδωρος Παπαδόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, που παρουσίασαν αναλυτικά το έργο και ειδικότερα τη διέλευση της γραμμής 4 από την πόλη μας, την προβλεπόμενη χωροθέτηση των σταθμών και τις εναλλακτικές δυνατότητες, καθώς και τις αλλαγές που θα επέλθουν στον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης. Το έργο σύμφωνα με την εταιρεία δημοπρατείται το αμέσως επόμενο διάστημα, ενώ η κατασκευή των σταθμών στην Καισαριανή εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει στα μέσα του 2019 και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2022.

Ο Δήμαρχος στην εισηγητική του ομιλία έθεσε συνολικά το θέμα των μέσων μεταφοράς προς όφελος του λαού. Υπογράμμισε ότι σήμερα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες να εξυπηρετούνται οι πολίτες από σύγχρονες, ασφαλείς, γρήγορες και προσιτές συγκοινωνίες, όσο το δυνατόν φιλικότερες προς το ήδη πολύ επιβαρημένο αστικό περιβάλλον, που θα σχεδιάζονται με βάση τις ανάγκες τους και όχι με βάση τα επιχειρηματικά συμφέροντα και το κέρδος. Με φθηνό αντίτιμο και δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, των ΑμΕΑ ή άλλων εργαζομένων που έχουν ανάγκη, των μαθητών και φοιτητών.

Τόνισε ότι η δημιουργία δύο σταθμών του ΜΕΤΡΟ στην Καισαριανή θα συμβάλει περεταίρω στην εξυπηρέτηση του συνόλου των κατοίκων της πόλης μας, δίνοντας ανάσα στο συγκοινωνιακό πρόβλημα. Ανέδειξε ωστόσο, ότι η κατασκευή και χωροθέτηση των σταθμών θα πρέπει να λάβει υπόψη την πολύπλευρη επίδρασή τους στη ζωή της πόλης και να επιλεγεί για το σκοπό αυτό η πλεονεκτικότερη θέση που αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Με βάση αυτό το σκεπτικό η Δημοτική Αρχή ζήτησε το προηγούμενο διάστημα από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ την εξέταση εναλλακτικής πρότασης για τη δημιουργία του δεύτερου σταθμού, πλέον της αρχικής πρότασης της εταιρείας που προέβλεπε σταθμό εντός των αθλητικών χώρων της ΝΗΑΡ ΗΣΤ.

Η αναζήτηση εναλλακτικής κρίθηκε αναγκαία, καθώς η δημιουργία δεύτερου σταθμού επί της Εθνικής Αντιστάσεως θα επέφερε με σιγουριά νέα επιβάρυνση στην ήδη φορτισμένη κυκλοφοριακή ροή της λεωφόρου, με το σταθμό της ΝΗΑΡ- ΗΣΤ να είναι ο κοντινότερος στην είσοδο της Αθήνας από την Αττική Οδό, και με την περιοχή να μη διαθέτει υποδομή ούτε τη δυνατότητα δημιουργίας της για να υποστηρίξει κάτι τέτοιο. Επιπλέον, και με βάση τα κατατεθειμένα σχέδια της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ η χωροθέτηση του σταθμού της ΝΗΑΡ ΗΣΤ αλλάζει τη χρήση μόνιμα ενός σημαντικού τμήματος των αθλητικών υποδομών της ΝΗΑΡ – ΗΣΤ (γήπεδο τένις, απομείωση χώρου γηπέδου και βόρειας κερκίδας) και δεσμεύει ένα σημαντικό τμήμα του προαύλιου χώρου του μεγαλύτερου και πιο ιστορικού συγκροτήματος σχολείων της πόλης, του Βενιζέλου.

Στην εξέλιξη της συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο αυτοί οι προβληματισμοί επιβεβαιώθηκαν από την πλειοψηφία των τοποθετήσεων τόσο των κατοίκων όσο και των Δημοτικών Συμβούλων.

Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στη βάση αυτή των προβληματισμών παρουσίασε εναλλακτική πρόταση για το δεύτερο σταθμό της πόλης στα όρια του χώρου της Πανεπιστημιούπολης και με είσοδο για την Καισαριανή στο ύψος της συμβολής των οδών Ανατολικής Θράκης και Ομηρείου (πίσω από το σούπερ-μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος).

Η πρόταση αυτή υπερψηφίστηκε από την πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου και συγκεκριμένα από την Δημοτική Αρχή και τις παρατάξεις «Συνεργασία Πολιτών» και «Καισαριανή Πόλη για Όλους». Συμπυκνώνει τις κυριότερες παρατηρήσεις και προτάσεις των παρατάξεων αυτών, παρουσιάζοντας συγκριτικά σχετικά πλεονεκτήματα με την αρχική πρόταση, εξυπηρετώντας εξίσου καλά τις ανάγκες των πολιτών της πόλης. Επιπλέον, ο σταθμός με έξοδο στην Πανεπιστημιούπολη συμβάλλει στη συνολικότερη συγκοινωνιακή αναβάθμιση της Αθήνας εξυπηρετώντας αποφασιστικά τις ανάγκες και των φοιτητών του Πανεπιστημίου.

Οι παρατάξεις «Καισαριανή Δημιουργία» και «Καισαριανή Τώρα» επιχειρηματολόγησαν και ενέμειναν στην πρόταση για αρχική χωροθέτηση του δεύτερου σταθμού στη ΝΗΑΡ-ΗΣΤ.

Στη συνεδρίαση εντοπίστηκαν από τους περισσότερους ομιλητές οι επιπτώσεις που θα υπάρχουν στη ζωή και την καθημερινότητα της πόλης κατά τη διάρκεια της κατασκευής και η ανάγκη να παρθούν μέτρα ανακούφισης των πολιτών στο διάστημα αυτό. Ιδιαίτερα εντοπίστηκαν οι αναγκαίες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, η ανάγκη ανοίγματος του δρόμου της Πανεπιστημιούπολης, η εξασφάλιση της δομικής ακεραιότητας των κτηρίων στις Πυροβολημένες και του Βενιζέλου και η στήριξη των ΕΒΕ της περιοχής.

Το Δημοτικό Συμβούλιο εξέφρασε τη θέλησή του να κινηθεί αποφασιστικά στη διαδικασία υλοποίησης του έργου, στη βάση της απόφασης στην οποία κατέληξε με τη συνεδρίασή του και τόνισε ότι σε περίπτωση νέων εξελίξεων θα επανέλθει εκ νέου.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗ  ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ (ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2017)www.epikoinonia.info/

ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ κ. ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ "ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ ΤΩΡΑ" (ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2017)  www.epikoinonia.info/

 

 



 

 

Επιστροφή σε : ΝΕΑ